23 sep 2007

Uitleg توضیح


Beste vrienden,

Ik wil jullie eerst bedanken voor de vele reacties.

Sommige van jullie hebben me wat dingen gevraagd/geschreven waardoor ik hier even iets wil vertellen.

Over een paar dagen krijg ik mijn verblijfsvergunningpasje. Daarna moet ook heel wat andere dingen gedaan worden. Een sofinummer aanvragen, inschrijven voor een woning en dergelijke. Daarom heb ik nu genoeg tijd om me voor dat fietsreis voor te bereiden.

Voor zo een reis heb je soms bepaalde dingen nodig die je misschien amper één keer per jaar gaat gebruiken. Eén van mijn vrienden vertelde me dat ik de benodigde reisspullen evt. van mensen die al een lange fietsreis gemaakt hebben, kan lenen.

Een goed idee vind ik dat. Misschien één van de weinig goede ideeën dat ik ooit van een vrouw gehoord heb. Grapje!

Ik probeer nu daarom iemand te vinden die bereid is om haar/zijn spullen voor één reisje uit te lenen, of misschien een winkel waar ik deze dingen kan huren. De spullen worden uiteraard daarna weer heel teruggegeven. En in geval van een evt. beschadiging, krijgt men een nieuwe voor terug.

Daarnaast zijn alle tips welkom. Van een winkeladres waar ik misschien deze spullen kan huren, tot route-informatie en evt. tips voor onderweg.

Het lijst komt snel.

Binnenkort vertel ik waarom ik nu persé met fiets naar Parijs wil en waarom ik geweigerd heb om met een paar vrienden met de auto of trein te gaan.

als jullie nieuwsbrief willen ontvangen, laat me dan ajb weten door te emailen naar het adres:
fietsennaarparijs@gmail.com

Tot gauw,

Hadi

دوستان عزیز

اول از هر چیز می خواهم از از شما به جهت تعداد زیاد میل هایتان تشکر کنم

بعضی از شما چیزهائی نوشتید و سوال کردید که بر اساس آنها من باید اینجا چیزی را بازگو کنم.

چند روز دیگر من کارت اقامتم را دریافت می کنم. بعد از آن باید کارهای زیادی انجام شوند. شماره شهروندی درخواست کنم. برای خانه نام هویسی کنم و کارهای عادی دیگر. بنابر این به اندازه کافی وقت برای برای آماده شدن برای مسافرت با دوچرخه دارم.

برای چنین مسافرتی آدم نیاز به وسایل مشخصی دارد که ممکن است آنها را حتی یکبار در سال هم استفاده نکند. یکی از دوستانم گفت: که من این وسایل مورد نیاز را می توانم از مردمی که قبلا سفرهای طولانی با دوچرخه داشته اند قرض بگیرم.

به نظر من خیلی ایده خوبی بود. احتمالا این از معدود ایده های خوبی بود که من تا الآن از یک خانم شنیده بودم. شوخی کردم.

بنابر این من سعی می کردم کسانی را پیدا کنم که موافق باشند وسایل شان را برای این سفر قرض بدهند یا مثلا مغازه ای را که این وسایل را کرایه می دهد. مسلما وسایل بعد از مسافرت کامل برگردانده خواهد شد، در صورت آسیب دیدن یا خراب شدن ، صاحبان آنها نمونه نوی آن را دریافت خواهند کرد.

به غیر از این ، به تمام نظرات از آدرس مغازه ای که من بتوانم این وسایل را کرایه از آنجا کرایه کنم تا نقشه راه و پیشنهاداتی برای بین راه و غیره خوش آمد می گویم.

لیست مورد نظر بزودی در همین وبلاگ قرار خواهد گرفت.

بزودی برایتان تعریف می کنم که چرا می خواهم حتما با دوچرخه به پاریس بروم و چرا پیشنهاد چند تا از دوستان را که می خواستند با ماشین یا قطار برویم را رد کردم.

شما می توانید برای دریافت خبرنامه به آدرس:

fietsennaarparijs@gmail.com

میل بزنید.

خداحافظ

هادی

Geen opmerkingen: