30 okt 2007

Paklijst لیست وسایل مورد نیاز


Beste vrienden,

Hieronder staat de inpaklijst van dingen die ik voor mijn rit nodig heb en hopelijk van anderen kan lenen. De complete paklijst bestaat natuurlijk uit tientallen dingen, maar veel van die dingen moet ik zelf regelen en in orde brengen. Als iemand iets heeft wat op de lijst hieronder staat en wil uitlenen, is het misschien handig als je de naam en het merk doorgeeft en, als het kan, een foto meestuurt. Op die manier wordt het makkelijker om te bepalen wat ik precies moet nemen en ook kunnen we dan deze afbeeldingen in een fotogalerij op deze weblog zetten (als dat kan).

Slaapzak

Stadsgids van Parijs

Gas & gasbrander

Slaapmatje / luchtbed

Fiets computer

Fitstassen

Wereldstekker / adapter

Tent & stokken

Gas of olie verlichting

Pannenset

Bagagedragers

Stuurtas

Zadeltas

Zakmes

Hieronder staan ook een paar adressen van sites die voorbeelden van inpaklijsten geven. Als je daarop dingen ziet staan die niet op mijn eigen inpaklijst staan, maar die jij wel noodzakelijk vindt, zou ik dat graag willen horen.

http://fietsvakantiepagina.nl/fietsen-paklijst.htm

http://www.patrickenmaureen.net/Content/DeRest/Paklijst.php

http://www.vakantiefietser.nl/praktische-informatie/paklijst/

http://hem.bredband.net/seldenf/paklijst.htm

Voor de overnachtingen zou ik van iemand een lijst krijgen van kerken waar je kan slapen, maar ik heb nu ook gehoord dat er andere plekken zijn waar fietsers kunnen overnachten. Als iemand daar meer informatie over heeft, zou ik dat ook graag willen weten.

Alle andere informatie is natuurlijk ook welkom!

Dan de fiets. Ik heb van de vriend bij wie mijn fiets in de schuur staat, gehoord dat-ie niet meer te vinden is. Met veel moeite kon ik hem duidelijk maken dat zoiets kan gebeuren en dat onze vriendschap voor mij meer waard is dan die verdomde fiets. Ik heb nu besloten met mijn stadsfiets naar Parijs te gaan. Hoe moeilijker het wordt, hoe meer ik er zin in krijg. Koste wat het kost ga ik!

Groetjes,

Hadi

دوستان عزیز

در بالا لیست وسایلی را که برای مسافرت نیاز دارم را گذاشته ام و امیدورام که بتوانم از بقیه آنها را قرض بگیرم. لیست کامل مسلما شامل ده ها مورد ولی خیلی چیزهای آن را خودم باید تهیه کنم. اگر کسی چیزی داشت که در لیست پائین بالا آمده است و می خواهد آن را قرض بدهد، راحت تر است که اسم و مارک آ ن را هم بنویسد، در صورت امکان عکسی از آن را هم بفرستد. به این طریق انتخاب وسایلی که من با خود می برم راحت تر می شود همچنین می شود یک گالری عکس در همین وبلاگ گذاشت ( اگر ممکن بود

در بالا لیستی چند تا آدرس از سایت هائی آورده ام که وسایل چنین سفری را دارند. اگر شما در این آدرس ها به چیزی برخوردید که در لیست من نیست ولی شما آن را ضروری می بینید با کمال میل دوست دارم این اطلاعات را از شما دریافت کنم

برای سپری کردن شب ها قرار است من از کسی لیست کلیساهائی را که می توان در آنها استراحت کرد را دریافت کنم، ولی شنیده ام که مکانهای دیگری هم هستند که دوچرخه سواران می توانند در آنجا شب را سپری کنند اگر کسی اطلاعات بیشتری دارد ممنون می شوم. اطلاعات لازم دیگر هم با آغوش باز پذیرفته می شوند

در مورد دوچرخه. من از دوستی که دوچرخه ام در انبارش بود، شنیدم که نمی تواند آن را پیدا کند. با زحمت زیاد توانستم برایش روشن کنم که امکان اتفاق همه چیز وجود دارد و دوستی ما برای من بیشتر از این دوچرخه لعنتی ارزش دارد. حالا تصمیم گرفته ام تا با همین دوچرخه شهری که دارم به پاریس بروم. هر چه مشکلتر بشود، علاقه من به این کار هم بیشتر می شود. به هر قیمتی که هست من می روم

با احترام

هادی

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi lieve Hadi

Ik heb in ieder geval te leen:
* Een slaapzak. Een kleine lichte mummy (kan je ook een deel over je hoofd trekken)slaapzak (Wildebeast-Mamba)
* Daarnaast heb ik een lakenzak. Dit is een katoenen dunne slaapzak die je gebruikt in de slaapzak. Hierdoor heb je het warmer en transpireer je minder
* En als je wil een klein reispakketje EHBO spullen. Ik moet deze wel aanvullen. Maar dat doe ik graag.Dus laat maar even weten.
* Daarnaast heb ik een universele stekker. Maar die moet ik even zoeken.
Succes en liefs, Wendela

lucas amor zei

Bonjour Hadi
Ici la France , bienvenue a toi, of terwijl hartelijk welkom in Frankrijk.
Geweldig avontuur, hoop dat je een mooie reis naar Parijs maakt ( en weer terug).
Ook hier kan het behoorlijk koud zijn snachts en vooral vochtig, het is de late herfst.
Ik raad je aan naar de MJC website te kijken in het geval het hondenweer is.
Dat is een soort jeugdherberg maar net als in nederland is het nu een centre cejour, alle leeftijden passeren er voor 10 euro per nacht.
Misschien handig voor in nood op een adres te hebben.
Wij hebben vrienden in Lille en we zullen hun vragen of je daar kunt logeren, wijzelf zitten 200km onder parijs, dat is nog een pittig eindje verder. Rest me te zeggen dat de gendarmerie niet altijd bepaald vriendelijk is,
en je een minimum van 300 euro op zak moet hebben om niet als landlloper de grens over gezet te worden. Het is een hoffelijk maar niet zachtzinnig land. Omdat de fransen buiten de tourde france niet fietsen is het ook handig om zo'n vlaggetje of handje op de fiets te hebben, er zijn geen fietspaden en iedereen rijdt loeihard, zichtbaarheid in dit donkere jaargetijden is een must.
Ze gaan wel met een grote boog om fietsers heen (1 meter afstand is verplicht) en vaak zullen ze achter je remmen. Parijs is nu juist weer helemaal fietsminded,
ze hebben een fietsverhuurplan opgezet vier maanden geleden en iedereen pakt de fiets, praat in
Frankrijk vooral over eten en over le deuxieme pays de fromage (holland) en de Fransen zijn uiterst vriendelijk. Als je nog iets
wilt weten mail me , hoop dat je een fantastische reis gaat maken.
Bon Voyage
lucas

Anoniem zei

Ha die Hadi,

Een bandenplakset zal onmisbaar zijn!

Bnj