4 okt 2007

Twee nieuws دو تا خبر

Beste vrienden

Twee berichten heb ik:


Ten eerste: zoals sommigen van jullie weten, heeft een van mijn vrienden vroeger gezegd dat ik voor mijn fietstocht zijn fiets (een Koga-Miyata ) mocht gebruiken, maar door omstandigheden blijkt dit nu toch niet mogelijk. Maar geen paniek, ik had zelf ook nog een kapotte fiets (een Batavus) in de schuur van een vriend staan en die is na een grote beurt weer helemaal in orde. Jullie kennen mij: ik ga desnoods op een omafiets naar Parijs, zelfs als het uit de hemel stenen regent. Maak je dus geen zorgen.




Ten tweede: het kaartje bij dit bericht laat zien hoe ik van Amsterdam naar Parijs wil: in één rechte lijn. Natuurlijk is dat onmogelijk, maar ik zal wel proberen om een fietsroute te vinden die het dichtst bij deze lijn blijft. Ik heb een fietsroutekaart van Nederland gehad en in reisboekhandel Pied-à-terre heb ik dankzij een echt lieve dame een map van België en twee mappen van Frankrijk gevonden met behulp waarvan het niet moeilijk moet zijn om een fietsroute uit te stippelen die deze rechte blauwe lijn zo veel mogelijk volgt.


Tot later,


Hadi


دوستان عزیز


دو تا خبر دارد


اولین خبر: همانطور که بعضی از شما اطلاع دارید یکی از دوستان قبلا گفته بود که من برای مسافرت با دوچرخه می توانم از دو چرخه او ( کو گا میاتا ) استفاده کنم ، ولی به دلائلی به نظر می رسد که این استفاده امکان ندارد، وحشت زده نشوید. من خودم یک دوچرخه خراب داشتم ( باتاوس ) که در انبار یکی از دوستان است که بعد یک تعمیر اساسی دوبراه قابل استفاده می شود. شما مرا می شناسید: من شرایط اضطراری سوار بر یک دوچرخه قدیمی حتی اگر سنگ هم از آسمان ببارد به پاریس می روم، خودتان را ناراحت نکنید


دومین خبر: نقشه ای هم با این پیغام است نشان می دهد که چطور من می خواهم از آمستردام به پاریس بروم: روی یک خط مستقیم. مسلما این امکان پذیر نسیت، ولی من سعی می کنم نزدیک ترین راه دوچرخه به این خط را پیدا کنم. من نقشه راه های دوچرخه هلند را داشتم و در فروشگاه کتاب های مسافرتی ( پیدا تره ) با کمک یک خانم بسیار مهربان یک نقشه کشور بلژیک و دو تا نقشه از کشور فرانسه پیدا کردم که توسط این نقشه ها پیدا کردن یک راه دوچرخه نزدیک به این خط آبی نباید زیاد مشکل باشد.


تا بعد


هادی

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Hadi

Ik heb aan je gedacht de afgelopen dagen. Wat balen van die 10 km. Is het verder wel allemaal te doen?
En heb je een beetje op goeie nachten kunnen overnachten.
Ik ben benieuwd.
Zorg goed voor jezelf en hou de wind in je rug!

Wendela